L’Acord salarial de l’ensenyament públic (2026-2029) també afecta el professorat de l’ensenyament concertat, principalment perquè el complement específic docent és un complement autonòmic que s’aplica en les mateixes condicions al professorat de la concertada.
El complement específic docent augmentarà un 30% entre 2026 i 2029.
Aquest complement no s’havia actualitzat des dels anys 90.
Quant es cobrarà de més en total?
Quan s’hagi aplicat tot l’acord (el 2029):
- Infantil i Primària:
- ➜ 2.960,79 € més a l’any
- Secundària:
➜ 3.027,49 € més a l’any
Aquest increment queda consolidat al salari.
Com s’anirà cobrant?
L’augment es reparteix en 4 anys i es paga cada any en un pagament únic:
Primària
- 2026 → 838,89 € (Segon Trimestre de 2026)
- 2027 → 888,24 € (Primer Trimestre de 2027)
- 2028 → 616,83 € (Primer Trimestre de 2028)
- 2029 → 616,83 € (Primer Trimestre de 2029)
Secundària
- 2026 → 857,79 € (Segon Trimestre de 2026)
- 2027 → 908,25 € (Primer Trimestre de 2027)
- 2028 → 630,73 € (Primer Trimestre de 2028)
- 2029 → 630,73 € (Primer Trimestre de 2029)
Aquest increment inclou l’augment del 11,4% del sector públic acordat entre el govern estatal i sindicats
Per al professorat de la concertada això significa:
✔ consolidat al salari a partir de 2029
✔ pagament anual en una paga única cada any
FSIECATALUNYA valora positivament qualsevol millora de les condicions laborals i salarials del sector educatiu, perquè qualsevol avenç que reconegui la tasca del professorat és necessari. Ara bé, també hem de dir amb claredat que aquestes millores, tot i ser benvingudes, sovint es queden curtes i no donen resposta a totes les necessitats reals del sector.
Encara hi ha reivindicacions importants pendents: la reducció general de la càrrega lectiva, mesures de disminució d’hores lectives vinculades a l’edat, millores en el sistema de substitucions o un reforç real de les plantilles, així com el reconeixement i la millora de les condicions del personal d’administració i serveis, un col·lectiu imprescindible per al funcionament dels centres i massa sovint oblidat .
El professorat, tant de la pública com de la concertada, comparteix dificultats evidents: sobrecàrrega de feina, manca de recursos, canvis constants —sovint poc consensuats— i una sensació creixent de desconnexió respecte a les decisions del Departament. Aquestes problemàtiques exigeixen respostes rigoroses, coherents i inclusives, que tinguin en compte totes les realitats del sistema educatiu En aquest context, no podem permetre que, una vegada més, se’ns utilitzi segons interessos que no són els nostres. Durant anys, una part del sector sindical ha ignorat o fins i tot qüestionat la realitat de la concertada, i ara, de manera sobtada, sembla voler-nos incloure en un conflicte que fins fa poc no compartien. Aquest canvi genera dubtes legítims i fa pensar si respon a una voluntat real de construir ponts o bé a interessos conjunturals.
No som una eina ni una xifra dins d’estratègies alienes. Som professionals compromesos amb l’educació i amb l’alumnat, i mereixem respecte, escolta I honestedat. La unitat no es construeix de manera puntual ni oportunista, sinó amb trajectòria, confiança i reconeixement mutu.
Per tot això, cal defensar els nostres drets amb criteri propi, sense deixar-nos arrossegar per discursos canviants ni per dinàmiques que no responen a la nostra realitat. Ja n’hi ha prou de manipulacions: el que cal és un diàleg sincer, solucions concretes i un compromís real amb tot el sistema educatiu.
Els treballadors i treballadores de l’ensenyament concertat no som, ni podem ser, professionals de segona.

